1. Függelék:
Út közbeni "árvíztűrő", azaz ékezetmentes helyzetjelentés a túráról

Topik: KERÉKPÁROS TOPIK 2.0

Nemo     ***     2007.09.28 17:52:30 (153833)

Beirat, mely elviseli a nagyvizet, emellett kilyukasztja a foncsorozott ablakot is.

1. nap. Budapesten kezdtem utamat, a CM-on felvidult embersereggel rollereztem egyet, majd kigurultam a telekre.

2. nap. Innen Balassagyarmatig tekertem, ahol az avult dolgok trezorja nyitva nem vala. Kiugrottam a haza keretein, de a Nempiros Kavicsnak nevezett hely sem volt nyitva. Ez egy nevezetes rom, itt lakott Balassi Valentinus. Elgurultam Senohradig, s a sok birka legelte gyepen aludtam.

3. nap. A helyiek szavaival Zvolennek nevezett nagy telepen betekintettem a rakott toronyba, de jobban, mint az eddigiek, nyitva az sem volt. Ez a nap ugyanis nem esett keddre, hanem eggyel kisebbre. Utam az aranyai miatt nevezetes telep felett felvezetett egy 1200 m. magas hegyre, s ott menten el is aludtam.

4. nap. Legurultam Beszterceb.-ra, nem tekintve meg semminek a belsejit, csak egy antikpapiros-boltban vettem valamit a helyi nyelven. Nyugatra fordultam, de a Harmanec melletti barlang sem volt nyitva. Felkaptattam egy 1300 m magas nyeregbe, s egy kis fa-lakban szenderedtem el.

5. nap. Feltoltam szamaramat 1592 m magasra, az Ostredoknak nevezett hegyre. Onnan leereszkedtem egy hosszas patakmederbe, ahol tudtomra adatott, hogy mobiltelefonom fenn maradt vala a fa-lakban, ahol este-reggel hevertettem. Nosza, visszakapaszkodtam s esmeg lekecmeregtem, ezzel nyolcad napot elvesztegettem. A Martinnak nevezett nagy telepet illettem, majd keletre tekerve kerestem egy kisded hegyecset a folyam mellett, hogy ott alhassam.

6. nap. Feltuszkoltam kerekesemet 1400 m-re, s egy meleg lakban esteledett be felettem, mivel sokat lihegtem vala egy helyben, s a vizek is leestek, mikor a gerincet bevenni hivatott gyalogmenetemet befejeztem.

7. nap. Leereszkedtem a nagy betonra, s keletnek mentem. Minden igyekezetem ellen nagyon vizes lettem, de mostanra a fellegek elszeleltek, s a mennyei vizek este hatkor nem fenyegetnek, hidegfrontos tiszta klimatika uralkodik itt, Liptai Szent Nikolaosz telepe mellett. Sokat gondolok arra, milyen sorsotok lehet most odahaza, topikot fenntartani hivatott egyedeknek.

Ha Isten addig vezet, ma ama nyeregbe kepesztek, ahol a bukott angyal asszonyt szerzett s ezt megeskette. Hogy onnan hova megyek, azt a fellegek menete szabja meg. Ha visszaeszi emezeket a fene, akkor avult dolgokat fogok tekingetni, de ha nem, akkor esmeg hegyeket akarok leteperni, pl. ott, amit a Helyiek Paradicsoma nevezettel illetnek, majd a magas saslak mellett kerekezek haza, amely a Marssal feleselt Venus lakhelye vala.

Mindannyitoknak kellemes mivoltot meg sok kerekes km-t akarni nem restellek!