Néhány itt szerepeltetett fórumtárs nem állított be magának Creative Commons-licenszt a fórumon, ezért hozzászólásaik a magyar jog értelmében előzetes engedély nélkül nem vehetők át. Ezért az ő hozzászólásaikat kivonatos összefoglalással helyettesítettem (leszámítva az olyan rövid és nem-egyedi jellegű hozzászólásokat, melyeket a szerzői jogi törvény per definitionem védelem nélkül hagy), illetve a kék csillagokra a fórumra mutató linkeket helyeztem el. - NF]

A többiek hozzászólásainak Creative Commons-licenszei:

Nemozoli: BY-NC-ND
Kivi: BY-NC-ND
Sánta Kutya (SK): BY-NC-ND
Luiapple: BY-NC-ND
Bm613: BY-NC-SA
Kocsi: BY-NC-SA
Hitman: BY-NC
Halaloszto: BY-NC
Longboat: BY-NC-ND
Cold Heart: BY-NC-ND
Swennson: BY-NC-SA
Gyuri62: BY-NC-ND
Dhpage: BY-ND

Biciklizés a munkába

1997-től 2009 februárjáig - egy év kivételével - lakóhelyemhez igen közelre jártam dolgozni. Ez két perc gyaloglástól tizenöt perc kerékpározásig terjedő távolságot jelentett. Nem csuda, hogy lassan felmászott rám húsz kiló az egyetemi éveimhez képest, úgyhogy telente száztízet mutatott a mérleg. Aztán Monoron, a gimnáziumban kaptam állást - negyvenöt kilométerre a lakásomtól. Nem csoda, hogy rászoktam a vonatra, és csak próbaképpen, sietségmentes napokon merészkedtem el Monorra biciklivel. Ennek megfelelően egy év múlva már százhúsz kilónál jártam. Átlagos termetemhez képest (180 cm) ez már mindenképpen sok volt, és kezdtem érezni is, mikor a busz után szaladtam. Vérnyomásom rendszerint 150/95 körül alakult, ami egy 35 éves embernél igencsak veszélyes. Hasonlóan gyászos koleszterinszintet méregetett nálam a véradások előtti rutinvizsgálatot végző orvos. Ezért lassan megérlelődött bennem az elhatározás, hogy biciklivel kellene munkába járnom. Egy vagy két téli hónapot általában kihagytam a kellemetlen, hideg esők és a gyorsan kopó fékpofák miatt, míg aztán a 2011/12-es telet áttekertem. Ennek történetéről szól az alábbi, több évre terjedő topikkivonat. Az útvonalakat a következő térkép ábrázolja:


Nemo *** 2009.05.08 08:51:20 (170457)

Ma a [vasutas]sztrájk miatt kibicikliztem Újpestről Monorra. A mérleg reggel 5 órai indulással 45 km, 2 óra 20 perc. Úgy terveztem, hogy végig szabályos leszek, de Vecsésnél autóút kezdődött, és el is tartott Üllőig. Előtte és utána is tilos volt a 4-esen tekerni, de a Ferihegyre vezető út bejáratánál meg később is több helyre tévedésből olyan táblákat raktak ki, amelyek a lovaskocsit, a traktort és a motorkerékpárt tiltották ki, így lehetett volna kibúvóm. Hazafelé majd keresek egy szabályos kerülőutat.


SzeZo *** 2009.05.08 07:07:32 (170459)

[Konkrét útvonalat ajánlott.]

Előzmény: Nemo (170457)


Nemo *** 2009.05.08 10:56:08 (170469)

Köszönöm az ötletet. Valóban, a nálam lévő térkép is ezt az ötletet szolgáltatta. A zsúfoltság sose zavart, a tiltó táblák annál inkább. Ahol szabad tekerni, én elmegyek, ha folyamatos kamionáradat kísér is. Rákoscsaba környékéről Újpestre van egy szép városszéli utam (Vidámvásár út, Szlovák út, Szentmihályi út), amit még akkor járattam be, mikor Rákosligeten tanítottam. Nemegyszer sikerült bicajjal megelőznöm az elkésést ezen a helyenként zötyögős, de különben barátságos útvonalon.

Előzmény: SzeZo (170459)


SzeZo *** 2009.05.08 11:04:52 (170471)

[Ugyanerről az útvonalról írt.]

Előzmény: Nemo (170469)


Nemo *** 2009.06.16 22:05:32 (171713)

Kedves emberek!

Nagy örömmel jelentem be: megkezdtem a felkészülést Lengyelországra. Nem nyelvileg: azt már korábban elkezdtem - meglátjuk, mi lesz belőle. Hanem ma ismét biciklivel mentem Monorra, és ezúttal végig szabályosan (azaz nem a ferihegyi gyorsforgalmin és az üllő-vecsési elkerülő autóúton). A táv így 45 km Újpesttől, odafelé hátszélben majdnem két óra, visszafelé ellenszélben, meggy- és elsőagy-vásárlással majdnem négy. És a Monor szélén lévő nyárfásban kipróbáltam, milyen érzés nappal kulacsból zuhanyozni! Ezúttal rászántam másfél litert sok szappannal: fenséges érzés! Holnaptól azonban az iskola alig használt zuhanyzóját fogom igénybevenni, mert utólag tudtam meg, hogy létezik. A hátralévő napokban nem is akarok busszal-vonattal menni (a 14 napos bérleten hatezer forintot takarítok meg), így idővel elmondhatom, hogy több száz kilométert edzettem egy túrámra...

Most pedig leülök a padlóra, és kicserélem az elsőagyat.


Sánta Kutya (SK) *** 2009.06.16 22:19:02 (171715)

Ugye? Én rendszeresen gyakorlom ezt a kulacsosat, másfél liter csakugyan már a wellnesskategóriába tartozik. :-) Te ki mersz menni a gyorsforgalmira? Ez egy új dimenzió. Én sok mindent megcsinálok, még a román 1-es útra is kimentem a kamionok közé, de ez a lehetőség még nem jutott eszembe, igaz, nem is szoktam arrafelé közlekedni.

Előzmény: Nemo (171713)


The Cannibal *** 2009.06.16 22:24:57 (171716)

[A 4-es elkerülő út veszélyességéről írt.]

Előzmény: Nemo (171713)


tekRwin *** 2009.06.16 22:42:13 (171717)

[Megvédett engem, mert én nem a gyorsforgalmin megyek, ami igen veszélyes a sok száguldozó miatt.]

Előzmény: The Cannibal (171716)


Nemo *** 2009.06.16 23:04:27 (171718)

Bizony, először a vasutassztrájk idején tekertem el Monorra bicajjal, és tévedésből keveredtem rá mindkét tilalmas útra. A gyorsforgalmi egyszerűen meggyőzőbb (négyesebb) volt az elosztótáblák alapján, mint a párja. Ami a másikat illeti: az országtérképem már vén (2005-ös), és épülőnek, szám nélkülinek jelzi a bal felé elkerülőt, a Vecsésen meg Üllőn átmenőt pedig 4-esnek. Most azonban az elkerülő viseli a 4-es számot és a városokon áthaladó a 400-ast, ezért hát lendületből követtem a bal oldalit, amelyből viszont hamarosan autóút lett. Kaptam pár dudálást, és szégyelltem is magam, ezért megpróbáltam a betonlapos vízlevezető árokban (!) tekerni, de éppen akkor torkollott bele egy keresztcsatornába, így maradt a padka.

Efféle teljesítményeim közül ez nem volt a legtilalmasabb, mert egy ízben sikerült Krakkó déli körgyűrűjén (autópályán) három kilométert megtennem. (Erről nem teszek be képet, mert nincs.)

Most viszont, mint írtam, végig a régi 4-esen haladtam. Sok helyen riogatott háromosztatú tiltó tábla, de nemigen törődtem vele. Pl. Vecsés belterületén is kint van, aztán kerékpársáv jön, majd újból tilalomfa - szerintem kinn hagyták, "ha nem használ, nem is árt" alapon. Egyébként az út tűrhető minőségű, csak Monor előtt van rajta recés kaparás, amitől a padkára kényszerültem. A forgalom tűrhető, és a péteri meggyárust a napokban még fölkeresem. Százötvenért ad egy kilót, és még ehető is.


kivi *** 2009.06.16 23:07:16 (171719)

A szövegből nekem az jön le, hogy most nem a gyorsforgalmin ment, de máskor ott szokott.

Előzmény: tekRwin (171717)


tekRwin *** 2009.06.16 23:35:59 (171721)

[Megkérdezte: ugye nem a Kőér u - Ferihegy I. közötti, korlátok közt futó utat nevezem gyorsforgalminak?]

Előzmény: Nemo (171718)


Nemo *** 2009.06.17 01:19:20 (171724)

Izé... De bizony, azt nevezem gyorsforgalmi útnak, amit a térkép a Ferihegyi repülőtérre vezető útként tüntet fel. A belső végétől (most megnéztem a térképet: tényleg a Kőér utcától) erdősáv szegélyezi, aztán ez véget ér, az út ronda módon két korlát közé szorul és idővel el is süllyed, de cserébe megjelenik a két szélén egy-egy biciklivel is járható útféle. A térkép szerint e kettő a Gyömrői út két fele, melybe mintegy beágyazódik az előbbi. No abba a korlátos süllyedékbe nem mentem be, de az erdősáv mellett szépen elkarikáztam, és a Gyömrőin is gond nélkül haladtam. Nem mintha nem aggódtam volna a tilalom miatt, de úgy rémlett, a Kőér utcai végnél nem kerékpárral, hanem motorkerékpárral behajtani tilos tábla volt! Aztán a folytatásban egy kereszteződéstől (?) már kerékpárral volt tilos. Természetesen azután, hogy megtudtam a valót, eszem ágában sincs újra rámenni sem erre, sem az új 4-es autóútra. (Csak egyszer mentem rájuk: mondtam, hogy első alkalommal a vasutassztrájk miatt döntöttem a bicaj mellett.) Nem is annyira az elütéstől félek (ez nálam eléggé alkati dolog: jól érzem magam a forgalomban), hanem a bírságtól és a rendőri intézkedés okozta elkéséstől. Szerencsére most laza bejárási rend van, így egy defekt sem okozna végzetes késést: vizsgáztatnom nem kell, csak segíteni az adminisztrációban, összeolvasni, fórumozni, lengyelül tanulni stb.

Előzmény: tekRwin (171721)


Nemozoli *** 2009.06.17 17:10:12 (171743)

Hát igen, edzeni kell rá, sokat fog számítani az a párszáz, fél hónap alatt elosztott kilométer a többezer km megtételéhez... :-> de inkább a "leendő túratársakat" kellene noszogatni valami ilyenfajta elő-felkészülésre, nem? :-D

Én meg holnap elkezdem az üzemszerű munkábajárást bringával (Csobánkáról a Gellért tér mellé és délután vissza, összesen 60 km/nap), már rákészültem az ingek, nadrágok, nyakkendők bevitelével :-)

Előzmény: Nemo (171713)


Nemo *** 2009.06.17 19:11:05 (171747)

Ó, a társak még együtt sincsenek: levélben tartom a kapcsolatot kettőjükkel. Talán majd lesz biciklijük is... Az igazat megvallva örülnék, ha senkinek nem kellene idő előtt visszafordulnia.

Ma is megvolt Bp-Monor és vissza, teljesen eseménytelenül. Azazhogy kezdek leégni...

Előzmény: Nemozoli (171743)


Sánta Kutya (SK) *** 2009.06.17 20:36:43 (171748)

"a Kőér utcai végnél nem kerékpárral, hanem motorkerékpárral behajtani tilos tábla volt" Iiigen, és az autóút tábla nem volt ott? :-)

Előzmény: Nemo (171724)


Nemo *** 2009.06.17 20:56:36 (171750)

Ha jól emlékszem, akkor nem. Az autóút-tábla Vecsés határában van kinn. Különben e gyorsforgalmi út ott benn, az erdősáv mellett talán csak 2*1 sávos, elég keskeny: nem hiszem, hogy elcsúszhatna autóútnak.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (171748)


Nemo *** 2009.06.22 21:42:12 (171973)

Kedves emberek!

Mivel itt ismét felizzott a levegő, beírom a legutóbbi körömet.

Bp - Monor a szokott úton 45 km.
Monor - Gödöllő - Őrbottyán 47 km.
Őrbottyán - Budapest 25 km.

Valamikor majd nekiállok és írok egy hőskölteményt az esőben biciklizésről. Az első szakaszon hideg szemergés, a másodikon vigasztalan passogás, a harmadiknak a vége felé sokat ígérő, nagy csöppekben hulló, langyos záporféle kísért. Nagyszerű élmény volt.


Nemo *** 2009.06.27 13:33:46 (172151)

A napokban mindenféle útvonalakat próbálgattam Újpest és Monor között. Tegnap hazajövet (Monor - Péteri - Gyömrő - Maglód - Bp.) végignéztem a Rákoskert - Rákoskeresztúr - Ferihegyi út - Naplás út - Vidámvásár út - Ostoros út - Szlovák út - Szentmihályi út mentén a városközpontot kikerülő régi útvonalamat. Néhol mesésen szép tájon, erdőn-mezőn megy keresztül, és a forgalom is elviselhető rajta. Persze a burkolata még most is eléggé ramaty, és nem is igen lesz jobb. Cserébe viszont egy kerek kilométerrel rövidebb (44 km), mintha az Üllői úton jönnék, ráadásul alig van rajta lámpa, ami emezen a legnagyobb hátráltató tényező. Már majdnem kényelembe helyeztem magam a Pólus közelében, mikor a virágárusnál belementem egy gombostűbe, és az időnyereség menten odalett.


Nemo *** 2009.09.18 19:52:42 (174621)

Nekem az ellenzős sapka vált be a szemüveget belepő esőcseppek ellen. Most, hogy ismét hazajöttem Monorról biciklivel (a vasútállomástól az iskoláig csatarendbe állított, de hétvégére a megőrzőben nem hagyható egysebességessel), nagyon nélkülöztem is. Pacallá áztam, majd megszáradtam, pólót és zoknit facsartam, defektet kaptam - tehát igazi túraidőben volt részem (a változatosabbik fajtából). Nagyon élveztem volna is, ha lett volna ellenzős sapkám...

Előzmény: NAR (174579)


Nemo *** 2009.11.12 00:49:21 (175927)

A 4-es (400-as) út Monorig tartó szakaszán se nagyon kötözködnek a rendőrök, holott nagyon sűrűn kinn van a háromosztatú tiltó tábla. Viszont e táblák közt Vecsésen időnként kerékpársáv mutatkozik.

Mikor tegnap este hazafelé poroszkáltam a sötétben, esőben, éppen egy balesetnél helyszíneltek a rendőrök Vecsésen. Egy biciklista tekert át az úton egy zebránál, s ott ütötték el. Mikor odaértem, már csak a gépe látszott az árokban, őt elvitte a mentő.

Előzmény: totnes (175920)


CBF600S *** 2009.12.13 23:36:19 (176418)

[Fitymálva "az autósokat lenéző, túlképzett, "szöcskelábúak osztályába" tartozók és a még éretlenek (zöldek)" figyelmébe ajánlotta, hogy a kerékpársáv "mindig fel van festve", de "az autós egész évben szív miatta." Aki egészségügyi okból télen is teker, azt ő "hülye kucsmagombának" nevezte, és megjósolta, hogy "olyan reumája lesz, hogy a wc-re sem tud lerogyni segítség nélkül, 50 évesen az asszony törli a seggét." Más autós sztereotípiákat is meglengetett a kerékpárosok felé.

[...]


Nemo *** 2009.12.14 00:44:24 (176430)

No ez nekem is tetszett - mentettem is a topikot, hátha valakinek nem fog tetszeni, és kiszedeti, holott nem kellene. Mert egészen szépek ezek a te felvetéseid, és igényes cáfolat után kiáltanak. Ugyan nem vagyok sem zöld (hanem hol vörös, hol kék-zöld, időjárástól függően), és nem is a szöcskelábúak, hanem az elefántlábúak közé tartozom, és főként nem nézem le az autósokat ilyen általánosan - mégis felelek néhány kérdésben.

[...]

A téli bicikisták (más néven "néhány hülye kucsmagomba") nem annyira az egészséges élet jegyében, hanem megszokásból maradnak nyeregben. Ha csak az egészség szempontja játszana szerepet, nem mennének annyian a belvárosba, hiszen mindmáig rettenetes bűz van ott. De ami a térdünket illeti, arra elég olcsón kapunk valamiféle melegítő ruhadarabot; ha nagyon hideg az idő, én is hordok ilyet. Különben a kucsmagomba a mi éghajlatunkon április-májusban terem.

Előzmény: CBF600S (176418)


Nemo *** 2010.01.15 19:59:56 (177315)

Ma hazatekertem Monorról. Úgy látszik, a kátyúk megnőttek azóta, hogy ősszel abbahagytam a ki-betekerést (ez nem meglepő). Hanem úgy látom, hogy az út menti fák belógó ágai is megnyúltak néhol, mert többször is képmbe kaptak a sötétben, pl. Vecsés és Ferihegy között, a gyorsforgalmi út melletti kerékpárjárdán.

A napokban szeretnék kilogrammszaki célzattal ráállni a kerékpárral való ingázásra - hiszen immár vége a félévnek, és nem sürgős a dolgozatjavítás, így áttehetem a munkát hétvégére is, ha a napi tekerés után dögrováson vagyok. Számomra ez a mostani éghajlat az egyik legkedvezőbb: szinte izzadás nélkül hajtottam le a 45 kilométert, és ugyan könnyeztem derekasan, de nem fáztam. (Póló, kabát, mackónadrág.) Miért nem lehet ebből a finom hidegből eltenni egy kicsit nyárra?


kivi *** 2010.01.15 21:14:41 (177316)

Mint a másik topicban megtudtuk, teljesen tudománytalanul öltözöl. :-)))))

Előzmény: Nemo (177315)


Nemo *** 2010.01.15 23:14:28 (177320)

Hehehe, én az ilyen okos tanácsokat nagy ívben, biztonságosan szoktam kikerülni, nehogy belémakadjon egyik-másik. De ha lúd, legyen kövér: a mondott kabát a kispolgári ízlés jegyében műbőrből van, és nagyon jól véd az esőtől is. Ha kezdenék beleizzadni, lehúzom a cipzárt, és a menetszél teljesen amatőr módon hűteni kezdi a nyakamat. A pamutpóló meg (mint afféle kocabringás viselet) fölöttébb kényelmes, és a mostani időjárás mellett, azaz 0 és 5 fok között nem is válik nyirkossá.

[...]

Előzmény: kivi (177316)


Nemo *** 2010.03.26 17:06:13 (178303)

Ma reggel megkaptam Monor felé az első defektemet. Felemelő érzés volt a belsőcsere után lóhalálában teperni az iskolába - abban a tudatban, hogy nem lett meg a szilánk a külsőben, és a pótgumit sem ragasztottam meg. Rengeteg üvegcserép hever az Üllői és a 400-as úton, és csak a XVIII. kerületben takarították el a minap.


Sánta Kutya (SK) *** 2010.03.30 20:16:11 (178377)

Megtaláltam a túranaplómban a tavaly tavaszi kilométeróraállást. Ahhoz hozzáadtam a naplóba beírt túráimat, de még 1500 km hiányzik a jelenlegi álláshoz. Ennek egy részét munkába járással töltöttem az ősszel, de amit a bringáskampányba felírtam, azt most nem tudom visszanézni, mert a kampány idejére törlik a korábbiakat. De gyanús a dolog, hogy ennyit nem közlekedhettem annyi idő alatt. Most két esetet tudok elképzelni: vagy a sötét manók belopóztak, és megpörgették az órámat, vagy holdkóros vagyok, és néha éjszaka kimegyek biciklizni anélkül, hogy tudnék róla. Ha egyik sem, akkor talán a hőtágulástól nőtt meg benne a kilométerszám.


Nemo *** 2010.03.30 20:36:21 (178378)

Ez én "rádiós" kilométerórám a tanáriban lévő mozgásérzékelőktől is beindul, és pörög 99 km/h-val. Újabban kinn is hagyom az udvaron, a gép egy kis táskájában. Ha a tiéd drótos, akkor valószínűleg orvul elmentél vele egy hosszú túrára, csak még nem tudod, hova...

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (178377)


luiapple *** 2010.04.04 20:44:53 (178574)

Nemo láthattalak ma 12:15 körül Pécel és Isaszeg között?


Nemo *** 2010.04.05 13:48:06 (178583)

Valószínűleg engem láttál: szürke bicikli, sárga mellény, fekete csomagtáskák.

Előzmény: luiapple (178574)


luiapple *** 2010.04.05 18:51:48 (178602)

Ma meg visszafelé láttalak a maglódi ossannál, ezek szerint ott aludtál. :) Jó lehetett a 31-es Mendétől a felmarással.

Előzmény: Nemo (178583)


Nemo *** 2010.04.05 19:11:48 (178604)

Kérdezték is többen (autó ablakából), hogy hol lehet a 31-esről Gyömrőre meg Üllőre letérni. A bennfentes magabiztosságával mondtam és mutattam a térképen: egyenesen ne, mert arra Mende van, mögötte meg egy nagy kerülő - hanem itt és itt, a maglódi kereszteződésnél. Erre mikor odaértem, az egész el volt kerítve. Paff. (Alkalmasint kis utcákon lehetett bejutni.)

Az éjszaka egyébként tűrhető volt: hajnalban kezdett kopogni a sátorponyván a szemerkélő eső. A városban meg már zacskót kellett húznom a cipőmre. De a dolog kedvező hozadéka, hogy találtam egy jó utat a 31-esről letérve, hogy ti. ne kelljen az Éles saroknál ökörködnöm, se felkaptatnom Rákosligetre, a világ tetejére, mikor Monorról Újpestre igyekszem. A 31-esről egy Keresztúri út nevű felüljárós csodaságra kell lefordulni jobbra, onnan sokáig még keresztutca sincs, és Bp. belterületéről is kilép az út. Mennek is ott a buszok 70-80-nal... És mellette ott a nevezetes Vasló, amit a Budapest-atlaszom is jelöl (egy óriási vastelep cégérállata):

Előzmény: luiapple (178602)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.04.05 19:20:37 (178605)

Akkor elkergültük egymást, mert én meg ott gyalogturháztam!

Előzmény: Nemo (178583)


luiapple *** 2010.04.05 19:32:01 (178608)

Azért a keresztúri út nem egy életbiztosítás. Esetleg megpróbálhatnád a Kucorgó tér-Zrínyi utca-Péceli út-Czeglédi Mihály utca-Szent Imre herceg utca-Naplás út-Simon gát utca-Vidám vásár utca-Ostoros út- Szlovák út-Szentmihályi út útvonalat.

Előzmény: Nemo (178604)


bm613 *** 2010.04.05 19:37:03 (178609)

De mennyivel gyorsabb a Keresztúri, ha túléli az ember :-) én csak 1x mentem rajta oda-vissza, de nagyon sok időt nyertem vele a kereszteződésekkel, lámpákkal tarkított városi utakhoz képest. Persze csak annak jó, aki nem fél a nagy forgalomtól, kezdőknek, gyerekeknek nem javasolnám (és gondolom Nemo sem).

Előzmény: luiapple (178608)


luiapple *** 2010.04.05 19:52:26 (178610)

Én próbáltam már mindkét útvonalat az UVH-hoz, sőt még egy párat. Szerintem amit írtam az a leggyorsabb, de ízlések és pofonok...

Előzmény: bm613 (178609)


Nemo *** 2010.04.05 20:09:22 (178611)

Ha jól emlékszem, az általad ajánlott útvonalnak a végét már megjártam egyszer úgy, hogy csak a Nap állása alapján tájékozódtam... Csodálkoztam is, hogy milyen szerencsém volt: fél órányi kavirnyászás után ismerős tájra jutottam. A vége szép és kíméletes is, de az eleje nagyon dombos. A hetvenedik kilométer körül már kétszer is meggondolom, mire mászok fel...

A Keresztúri út most, úgy látszik, a szebbik arcát mutatta. Jó szélesen előztek a kocsik, némelyik beterített vízzel a nyomvályúkból. Tiszta kéjmámor. Ahogy a torkolatánál megláttam a Szentmihályi út táblát, nagyon megörültem (idő előtt), mert azt hittem, ez azonos ama másikkal, ami a Szlovák úttól nyugatra kezdődik. Aztán mikor a Rákos-patak menti kerékpárúton találtam magam, volt nagy kiábrándulás.

Előzmény: luiapple (178608)


luiapple *** 2010.04.05 20:17:34 (178612)

Igen van benne két dombocska, és az is igaz hogy amikor te használod a Keresztúri utat akkor az ellentétes irányban nagyobb a forgalom.

Előzmény: Nemo (178611)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.04.05 21:09:08 (178613)

Éppenséggel a Szlovák út sem az élvezetek csúcsa egy kerékpárosnak, elég keskeny a teherautók számához képest. De ha menni kell, hát menni kell.

Előzmény: luiapple (178608)


Nemo *** 2010.04.14 09:44:46 (178786)

Kellemetlenül hideg, zuhogó esőben járok mostanában Monorra. A hátsó tárcsafék jól hallhatóan peng és kopik. Azt hiszem, rájöttem, mitől: valamikor az elején még nem mertem a fix pofa helyzetét szabályozni, és csak úgy tudtam "utánaállítani" a szorosságot, hogy a húzóbowdenjének a felfogatását megbontottam, és megrövidítettem szegényt. Ezen ugyan csere alkalmával lazítottam egy kicsit, de ettől fogva a mozgó pofa a leglazább állásban is finoman hozzáér a tárcsához, amit állandóan egy kicsit hajlítva tart. Száraz időben ez nem okoz gondot, de esőben nagyon gyors kopást okoz. Legalábbis ezt tudom most a legvalószínűbb hipotézisként felállítani.

Tegnap felvetődött, hogy átállok hidraulikus tárcsafékre, de úgy látom, erre csak nyár végén lesz pénzem. De e felismerés után adok még egy lehetőséget a jelenlegi féknek, hátha mégsem ő a hibás.


kocsi *** 2010.04.14 10:28:17 (178787)

Ha úgy állítod be a fékbetétet, hogy hozzáérjen a tárcsához, akkor aligha a fék a hibás.

Én hidraulikusról váltottam bowdenesre. Igaz, ami volt az kb a hidraulikus fékek legalja - Magura Julie -, de azon kívül, hogy semmit sem lehetett rajta állítani - még a pozíció beállítása is szerencsejáték volt -, a szivárgással is szoptam. Filléres gumitömítés kellett volna hozzá, de nem lehetett kapni. (A gyártó 5 éves garanciája pedig csak addig volt "érvényes" amíg ki nem fizettem.)

Ha van kedved szívni vele, ingyen neked adom.

Most van helyette Avid BB7 bowdenes. Beállítani gyerekjáték, utánállítani szerszám nélkül lehet, a bowden nem szivárog :-) és ha pótaalaktrész kell biztosan lesz bármelyik brigaboltban. (Közönséges V-fékkar, közönséges bowden, ... betétet pedig kismillióan gyártanak) A betétek aszimmetrikusan nyomódnak a tárcsához, de emiatt semmi problémám nem volt még.

De igazából nem értem ezt a kopás problémádat. A betétek utánállítására figyelni nem nagyobb munka mint a guminyomás ellenőrzése vagy a lánc rendszeres tisztítása, kenése. (Kivéve, ha gyakorlatilag beállíthatatlan. Akkor tényleg jobb lecserélni)

Előzmény: Nemo (178786)


dhpage *** 2010.04.14 10:54:25 (178788)

[A tárcsafék-pofák beállításáról.]

Előzmény: Nemo (178786)


Nemo *** 2010.04.14 12:26:10 (178793)

Ó, nem a lustaságom volt az oka a hibának, hanem a hozzá nem értésem... Egyáltalán azt is innen a topikból tudtam meg, hogy a fix pofát is hangolni kell időnként: addig csak a mozgót állítgattam. Aztán mikor az abban rejlő lehetőségek kimerültek, akkor jött a bowdenrövidítés. Láthattuk, milyen eredménnyel.

Az persze mostanáig nem fér a fejembe, hogy ugyanaz a finoman tárcsához érő betét, ami száraz időben észrevehetetlenül fogyott, hogyan képes esőben öt kilométer után úgy elmállani, hogy a fékkar a kormányhoz ütközik.

Természetesen nem akarok szentségelni a szivárgó olaj miatt. A boltban darabonként 21 ezres árú Shimanókat (Deorét vagy micsodát) ajánlgattak hidraulikusból. Erre a lengyel túra előtt nemigen lesz pénzem. Aztán meg otthon megnéztem, hogy hol futhatna a tömlő: a középagy alatt mindenképpen szabadon kellene mennie. Nohát, éppen ott szoktam én a bicajt megpihentetni egy-egy nagyobb fatörzsön való átemeléskor. Ez tehát eleve kétessé teszi a csereprojektet.

Előzmény: kocsi (178787)


Nemo *** 2010.04.14 12:31:35 (178794)

Ezzel a lebőgéssel máris szereztem egy adag értékes tapasztalatot, úgyhogy ezután már nem annak alapján fogom beállítani a pofák távolságát, hogy "meglegyen a fékkar megfogásakor is érezhető vastagsági tartalék." Ezek szerint hang és látvány alapján kell beállítani a távolságot. Én eddig beértem azzal, hogy húzáskor ne hajladozzon látványosan a tárcsa. Azt mondták, a "nyúlós" érzést a hosszú spirális bowdenhüvely okozta, és hosszanti szálassal ezen javítani lehet. Én mindent megpróbálok, hogy a hatékonyság hasonló legyen a V-fékéhez, de egyelőre az vezet.

A párhuzamosságot mivel lehet állítani? Az én típusom egy-felfüggesztésű pofákkal dolgozik, és egy rugalmas villás távtartó szolgál közéjük. Ezt kellene (kivéve-berakva) gyötörgetnem, hogy párhuzamosan tartsa a pofákat? Vagy elég lenne kimosnom azt a rést, amiben a pofák mozognak, hogy ne akadjanak?

Előzmény: dhpage (178788)


Pinyo *** 2010.04.14 12:35:55 (178795)

[A fékbetét párhuzamosra hangolásáról.]

Előzmény: Nemo (178794)


kocsi *** 2010.04.14 12:37:15 (178796)

Az első fékem szivárgott, a hátsó elvileg rendben van. Ha van kedved kipróbálni tényleg elviheted. (Az elsőt inkább ne)

Nekem a 21eFt soknak tűnik. Hirtelen benéztem egy webáruházba és az a fék amit használok 13-14eFt körül kapható. Ha van régebbi V-fék karod akkor már csak bowdent kellene venni hozzá.

Szerintem neked és mindenkinek aki hosszabb túrákra jár fontos lehet a egyszerűség, szerelhetőség és a könnyű alkatrészutánpótlás. Ezért is tartom számodra jobb választásnak a bowdenes féket. (Főleg ha egy népszerű, elterjedt típusról van szó)

Előzmény: Nemo (178793)


Nemo *** 2010.04.20 19:17:20 (178953)

Ma leteszteltem a bicajomat mint fájdalomcsillapítót. Elsőrangú.

A fájdalom a bokámban támadt egy hétvégi, 45 kilométeres túlélőverseny nyomán. (Még mindig legalább 110 kiló vagyok, és most tizenöt kiló felszerelést is cipeltem a hátamon. Nem részletezem: a győztes kb. 11 órás idejétől három órával lemaradva az utolsó negyed elején végeztünk.)

No - mondom, miután régi iskolámba mint a célba érkezve csak biciklivel tudtam hazahozni a felszerelést -, jó lesz hétfőn a bicikli, mert én Monoron a vonattól nem tudok elgyalogolni a munkahelyig a rendelkezésre álló tizenöt perc alatt. Tényleg úgy vonszoltam magam gyalog, mint akinek a fél lábát ellőtték. Ezért hát tényleg folytattam a "bringázz a munkába!" mozgalom teljesítését.

Hogy hétfőn milyen randa esőt kaptam odafelé, azt nem is kell részleteznem. Mindenem átázott. Érdekes módon nem aznap jött elő rajtam a megfázás, hanem ma déltájban. Néhány órámat ülve tartottam, annyira fájt mindenem. És a nap végeztével enyhén dideregtem is a szép langyos napsütésben.

Ezért hát hosszúnadrágra és esőkabátra vedlettem át, és méltóságteljes tempóban, a szokásos 2,5 óra helyett 3 óra tiszta menetidővel lassan hazagurultam. Közben éreztem, hogy kezdenek fájni és lüktetni az erek a koponyámon, torkom kiszáradt - a jellegzetes megfázási tünetek.

De amitől a bicikli olyan jól teljesített, az még hátravan. Sem az ízületi, sem az izomfájást nem éreztem tekerés közben. Csak amikor néha megálltam enni vagy mást csinálni. Valószínű, hogy holnap is bicajjal megyek, legalábbis ha nem esik az eső.


Nemo *** 2010.04.28 00:23:15 (179178)

Ehh, ma elhagytam a sebességmérőt, így kénytelen lettem visszaszerelni a régi drótosat. Cserébe szép idő van, és a fékpofák is bírják a száraz időt. Talán mégsem újítok rajta, legfeljebb - mint az egyik boltos ajánlotta - hosszanti szálas bowdenházra. Szerintetek ennek van értelme? A mostanival a hátsó fék eléggé nyúlósan fog, és érezhetően sokkal gyöngébb.


Nemo *** 2010.06.15 23:01:09 (180083)

Ma jártam a Fülöpnél, és jól letoltak, mert állítólag csúcsosra kopott az összes műanyag és fém lánckerekem. (Ezek közül a váltógörgőket tényleg kicserélem, de ötezer kilométer után gyalázatos dolognak érezném, ha mást is felújítanék, különösan hogy amazokat nem is láttam igazán csúcsosnak.) De kellően erős és ugyanakkor a meglévő küllőkhöz illeszkedő 32-es felnit ők is csak hozatni tudnának. Holnap a Speedmetalba és talán a Nellába megyek. De ha garanciát akarnék érvényesíteni, valószínűleg ott kéne hagynom a bicajt napokra, amit nem engedhetek meg magamnak. (Mostanában már nem időre járok el Monorra, de vonatozni továbbra sincs kedvem.) Ráadásul ugyanolyan felnit most már látni sem akarok.

Különben érdekes kalandjaim vannak mostanában. Ma hajnalban pl. a Nyugatinál elszakadt a hátsó váltóbowden. Hamar szereztem egy hozzá való ágdarabot, és a következő nyolcvan kilométeren azzal váltottam - bizony nem volt kényelmes, de működött. Hazafelé meg két francia kerékpáros turistát kalauzoltam el a kőbányai (?) vasútállomástól a Városligetig. Tetszett nekik a Horog utcai fehér emlékbicikli. A Rottenbiller utcai felüljáróra nem mertem felvinni őket, ezért alatta osontunk át sok sávon, míg az autóknak pirosuk volt. Azt mondták, a város nagyon gazdag látnivalókban, de veszélyesebb kerékpárral, mint Peking. (Ha arra járok, ellenőrzöm...)

Előzmény: Frajti (180078)


Nemo *** 2010.06.25 11:09:15 (180316)

Ó, elfelejtettem megírni a szerdai élményemet, ezért most pótolom.

E szép napon Monorról Üllőre tekervén megálltam egy táblaoszlopnál, és elraktam a kajászacskót. Akkor vettem észre, hogy valahol leesett a sebességmérő. A csudába, mehetek vissza Monorra, időt vesztek, bezár a bolt stb. Persze a bal útpadkán kellett tekernem. Nem volt könnyű, de végigmentem. A mérő sehol. Akkor hát gyerünk haza (lógó orral). Visszaértem a tetthelyre, és körülnéztem még egyszer. A szürke jószág ott lapult a fűben. - Cserébe ezen a napon meglett a száz kilométerem is.

Tanulság: nem olyan rosszindulatúak a tárgyak, amilyennek néha látszanak. De ezt a mérőt madzaghurokkal kell maradásra bírnom, mert a felpattintása gyönge, megbízhatatlan.


Nemo *** 2010.08.31 22:57:31 (181660)

Kedves emberek!

[...]

A folytatásban következik: összefoglaló, tanulságok, útvonalak, majd a képek szöveg nélkül. Előreláthatólag a hétvégén tudok belevágni, mert most sűrűn ingázok a hideg esőben Monor, Újpest és Őrbottyán között.


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.19 09:32:24 (182700)

Ilyenkor mindig Nagy Sándor halhatatlan szavai jutnak eszembe: aki biciklizik, az esni is fog. Esni azok tudnak igazán, akik tudják értékelni az élet apró örömeit. Amikor érezzük, hogy elszakadtunk a talajtól, akkor jön el a lazítás ideje...
(Minő véletlen, egy Nagy Sándort épp most szidalmazunk a Futó bolondok topicban, de ez egy másik.)
Szerencse, hogy hasi sérülésed nem lett, az rosszabb lenne, mint az összes többi együttvéve.

Előzmény: gyuri62 (182687)


Nemo *** 2010.10.19 11:59:35 (182708)

Ne is mondd! Ma hajnalban elbóbiskoltam a biciklin az Üllői út külső részén. Általában ez nem szokott bajjal járni, mert az erőteljes dőlésre azonnal fel is ébredek, és a hirtelen adrenalinlöket magamhoz is térít. De most valami alacsony járdaszegélyre tévedtem, és arra kellett ébrednem, hogy valami karistol az orrom előtt (az első gumi), és a letámaszkodó jobb lábam alatt hátrafelé mozog a világ.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182700)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.19 12:22:41 (182709)

Remélem, nem lett bajod!

Előzmény: Nemo (182708)


Nemo *** 2010.10.19 16:04:14 (182721)

Szerencsére nem. Felébredtem, karistoltam egy darabig a járdaszegélyt, aztán mentem tovább. Aztán még vagy hatszor elbóbiskoltam, de ott nem a járdaszegély ébresztett, hanem a már említett dőlésérzet.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182709)


hitman *** 2010.10.19 16:32:14 (182723)

én ilyen állapotban nem ülnék biciklire. (ahogy autóba sem.)

Előzmény: Nemo (182721)


Nemo *** 2010.10.20 00:38:03 (182737)

Nekem muszáj tekernem, mert e hónapban nincs már pénzem bérletre. (De novemberben sem akarok pénzért utazni.) A nyeregben való elbóbiskolást pedig már régóta ismerem, és sík terepen könnyen kezelni tudom. Ez nem jelenti, hogy másnak is ajánlanám, csak azt, hogy ismerem a vele járó fizikai folyamatot, ami megvéd az eleséstől - ha nem megyek bele nyílegyenesen valami árokba. De ahol árok van, ott már hűvösebb a levegő, és az ébren tart.

Előzmény: hitman (182723)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 01:25:54 (182739)

Meglep, hogy emlékeztetnem kell olyan dolgokra, amiket nálam valószínűleg jobban tudsz, de az alvás és ébrenlét a reakcióidőt is befolyásolja, ami általad is tudottan elég alapvető dolog a közlekedésbiztonságban.

Én nem szívesen nélkülözném a túrabeszámolóidat és színes hozzászólásaidat emiatt a hátralevő évtizedekben. Van szebb és értelmesebb halál is, jobb időben.

Előzmény: Nemo (182737)


hitman *** 2010.10.20 09:35:55 (182741)

valószínűleg a román/ukrán/stb kamionosok is ezt mondják a 4-es úton.

Előzmény: Nemo (182737)


Nemo *** 2010.10.20 10:54:59 (182743)

No hát ezért is nem ajánlottam másnak a dolgot. Csak éppen utólag azt a pozitív tapasztalatot szűrtem le ebből az ijesztő eseményből, hogy akkor sem pereceltem óriásit, amikor egy pillanatra elnyomott az álom a nyeregben.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182739)


Nemo *** 2010.10.20 10:58:57 (182744)

Csakhogy az ő esetükben hiányzik a hirtelen (és engem most időben) felébresztő dőlésjelenség. Nem pedzegetem szándékosan a halált, de nagy és érdekes élmény volt a félkábulatból a kezdődő oldalra dőlés miatt egy pillanat alatt fölocsúdni és helyrehúzni a kormányt. Már sokszor megesett velem az ilyesmi.

Előzmény: hitman (182741)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 11:05:37 (182745)

OK, tegyük fel, hogy 100 esetből 99-szer összejön... Megdöbbent, hogy ilyeneket olvasok tőled, miközben mindent pontosan tudsz, amit elmondhatnánk neked. Még azt is, hogy az ilyen mértékű rendszeres kialvatlanság közlekedéstől függetlenül is micsoda egészségromboló erővel bír.

Előzmény: Nemo (182744)


Nemo *** 2010.10.20 11:59:15 (182749)

Tudom, hogy nem szabad kísérteni az Istent, és nem is állítom, hogy bármiben is követendőek volnának akár az alvási szokásaim, akár a menet közbeni elalvásaim. A megtörtént bajban azonban így is jó okom van fölfedezni az azt kisebbítő tényezőt, mintegy kívülről elemezve a megtörtént esetet. Nem is idegélettani vagy pszichológiai, hanem dinamikai szempontból tekintettem rá.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182745)


halaloszto *** 2010.10.20 12:20:08 (182751)

Egyet mondanek en csak: nem vagy egyedul az uton.

Előzmény: Nemo (182749)


Nemo *** 2010.10.20 20:46:09 (182758)

"Egyet mondanek en csak: nem vagy egyedul az uton." - Bezzeg nagy újdonságot mondtál...

Ha szájbarágásnak hat is, le kell írnom (mert minden igyekezetem ellenére egyre szájbarágósabb feddéseket kapok tőletek): nem jószántamból bóbiskoltam el a biciklin, és induláskor semmi nem látszott abból, hogy a szokásos alvásadag ma nem lesz elég. Máskor csak hazafelé szokott elővenni az álmosság, és olyankor nemegyszer ledőlök tíz percre vagy akár egy órácskára egy fa tövébe - minden közlekedőpartner nagy hasznára és megelégedésére. De munkába menet nincs időm az ilyesmire (ezt talán nem kell ragoznom), a vonatot elkapni Vecsés határában már nem tudom (a zónázó nem áll meg ott, a személy pedig későn ér ki Monorra), és pénzem sincs rá. Körülbelül ennyi indokom volt arra, hogy továbbmentem.

Előzmény: halaloszto (182751)


Longboat *** 2010.10.20 21:36:10 (182763)

OFF:

Kedves Nemo!

Nem ismerlek személyesen, és a körülményeidet sem, de ha ezek az elbóbiskolások rendszeresek, esetleg máskor is előfordulnak, amikor nem kellene, pl munka közben, vagy a tévé előtt olyankor is, amikor aludtál "eleget" és nem vagy túl kimerült, akkor ez bajt is jelezhet.

Nem orvos vagyok, csak saját tapasztalat. Van egy betegség, úgy hívják, obstruktív alvási apnoe. Lényege, hogy alvás közben elzáródik a garat és nem tudsz levegőt venni. Ezért komoly agyi (és egyéb szervi) oxigénhiány alakul ki, majd amikor már "szinte megfulladsz", akkor a vegetatív rendszer közbelép, veszel egy nagy levegőt, majd ez ismétlődik. A baj az, hogy így nincs mély alvási szakasz (REM), azaz hiba alszol sok órát, ugyanúgy fáradtan ébredsz. Ez néhány hónap alatt totális kimerüléshez, napközben kényszeres elalvásokhoz vezethet. (Én autóvezetés közben - szerencsére piros lámpánál állva - aludtam el.)

Tünetek: horkolás, alvás közben szaggatott légzés, napközben, levertség, rossz kedv, kimerültség,fáradékonyság, kényszeres elalvás.

Hajlamosító tényező lehet: túlsúly, dohányzás, légúti panaszok, allergia. Remélem, nincs ilyen bajod, de ha felébredt benned a gyanú, akkor egy kivizsgálást megér, mert kezelhető a dolog és minőségileg változhat meg az életed. A volt Honvéd Kórházban van egy alvásterápiás központ, oda érdemes menni, ha jól tudom, körzeti orvostól kell beutaló. Ha még kérdeznél a dologról, írj egyet az admiralitas kuckuc dzsímél pötty hu címre. Mindenkitől bocs a hosszú off-ért, de ez nem vicc, emberek százait kezelik rossz diagnózis következtében pl depresszióval, amikor nem az a bajuk.

Előzmény: Nemo (182708)


Nemo *** 2010.10.20 22:06:32 (182764)

Köszönöm szépen a szavaidat. Általában négy órát alszom naponta (hat óra elmegy biciklizésre), bőven van hát okom álmosnak lenni e csúf betegség lehetőségén kívül is.

Előzmény: Longboat (182763)


Cold Heart *** 2010.10.20 22:11:20 (182765)

önmagaban szamomra ijesztően hangzik, ha vki fizikai aktivitas alatt elalszik

Előzmény: Nemo (182764)


Longboat *** 2010.10.20 22:23:27 (182766)

Akkor ebben hasonlítunk én 4-5.5 óra alvással élem az életem, csak annyi a különbség, hogy mióta diagnosztizálták és kezelik ezt a betegséget - ami az orvos szerint rossz beidegződés folytán alakulhat ki, és a kiváltó ok szinte bármilyen pszichés, vagy fizikai változás lehet lehet (nálam például szintén az orvos szerint a közvetlen kiváltó ok valószínűleg a dohányzás elhagyása volt) -, az ébren töltött idő nem szenvedés többé, mert az alvás minősége megfelelő.

Előzmény: Nemo (182764)


Nemo *** 2010.10.20 22:27:47 (182767)

Az a helyzet, hogy lassú kerékpáros vagyok, és az útvonal, amit használok, már nagyon megszokottnak számít. Tehát nincs semmi, ami felvillanyozna. Arrafelé, az Üllői út 600-as számain túl már autók se valami sűrűn járnak hajnalban.

Előzmény: Cold Heart (182765)


Nemo *** 2010.10.20 22:30:54 (182768)

Hat óra alvás nekem is bőven elég volna, de sajnos nemigen tudom rávenni magam az éjfél előtti lefekvésre; négykor meg már kiugrom az ágyból. Ilyenkor jól jön a hazafelé megejtett rövid szundi az út menti erdőcskékben vay füves pástokon.

Előzmény: Longboat (182766)


hitman *** 2010.10.20 22:33:15 (182769)

szerintem még az is biztonságosabb lenne az útközbeni elalvásnál, ha zenét hallgatnál menet közben, hogy ébren tartson.

Előzmény: Nemo (182767)


Longboat *** 2010.10.20 22:44:17 (182770)

A négykor kelés nálam is alap, mert a hajnali időszak számomra a legproduktívabb munka szempontjából, ráadásul, ha nincs a szokásosnál nagyobb hajtás, akkor így a délutánokat a gyerekeimmel tudom tölteni (nem munkával), ha meg sok a meló, akkor lehet lapátolni estig. :-)

Nekem is nehéz eltuszkolni magam aludni, de megtanultam nem kizsigerelni a szervezetem (hacsak nem elengedhetetlen), mert az már középtávon sem kifizetődő. Úgyhogy ennek megfelelően most gép kikapcs, kicsi olvasgatás, aztán jócaka, és akkor most is valamivel több, mint négy óra alvás jut.

Előzmény: Nemo (182768)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 22:50:05 (182771)

Na jó, de most biciklizni akar a kolléga vagy gyorsan odaérni? :-)

Előzmény: totnes (182762)


Nemo *** 2010.10.20 22:50:27 (182772)

Lehet, de nem szoktam meg, és félek, hogy lemaradnék valami fontos zörejről.

Előzmény: hitman (182769)


Longboat *** 2010.10.20 22:51:33 (182773)

Ja, é érdemes közelítőleg a másfél óra többszöröseit aludni, a saját REM ciklusodnak megfelelően. kb 4,5 óra alvás pihentetőbb, mint 5 óra, mert nem vágsz keresztbe egy alvási szakaszt. Persze, hogy ez pontosan mennyi, azt mindenkinek ki kell tapasztalni egyénileg. Nálam 1 óra 32 perc, és persze ez a fajta dolog akkor működik jól, ha lefekvéskor gyorsan el tudsz aludni. A réges-régi vizsgaidőszakok áttivornyázott áttanult éjszakáinak emléke. :-)

Előzmény: Nemo (182768)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 23:00:13 (182774)

Na de nem az útért biciklizel, hanem a célért! Nem villanyoz fel, hogy a munkahelyedre tartasz, ahol egy új és az eddigiektől különböző nap köszönt rád, és megint csodálatos dolgokat fogsz csinálni? :-)))

Előzmény: Nemo (182767)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 23:01:59 (182775)

Ez állandó egy embernél? És lehet házilag mérni?

Előzmény: Longboat (182773)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.20 23:15:45 (182776)

Drága cimborám, Nemo!

"Szájbarágós feddéseket" kapsz a barátaidtól, és csupa kimagyarázással reagálsz rájuk, hogy miért nem megy ez másképp. A viccbeli agresszív kismalac mondá a nyuszikának, hogy "Kuss, én így szállok le a bicikliről!" Bár ezt inkább én mondhattam volna vasárnap délelőtt, ha jön egy nyuszika, és aggódva néz rám. :-) (Jó, létezik az a nyuszika, akiért leesnék még egyszer. :-D) Szóval a lényeg, te tudod, hogy milyen népszerű és köztiszteletben álló tagja vagy ennek a társaságnak, és senki nem állította, hogy elalvási szándékkal történő kerékpározást valósítottál meg. Itt csupa téged féltő ember vesz körül, és ilyenkor érdemes figyelni az óvó szóra. De persze nem fog senki lerángatni a gépről és álmosságvizsgálatnak alávetni. Mi csak szeretnénk még soká olvasni a beszámolóidat. Meg persze a kerékpár dinamikájával kapcsolatos észrevételeidet, mégiscsak te írtál közülünk szakdolgozatot belőle. :-) Ahogyan Péter Rózsa is mondja, olykor kicsit távolabbról kell szemlélnünk a problémát, hogy jobban lássuk.

Barátsággal
SK

Előzmény: Nemo (182758)


Longboat *** 2010.10.21 06:14:45 (182777)

Tudomásom szerint igen, legalábbis én nem tapasztalok változást. Egzakt mérési módszert (főleg házilag alkalmazhatót) nem ismerek, nálam tapasztalati úton jött ki ez a hozzávetőleges érték. A lényeg, hogy inkább 1-2 perccel hosszabb legyen az alvással töltött idő, mint rövidebb. Én rendszeresen az elalváshoz képest 4 óra 35 perccel, vagy 3 óra 5 perccel későbbre állítom be az ébresztőt, mert szó szerint percek alatt el tudok aludni. Érdemes talán utánaolvasni (én nem tettem csak alkalmazom vagy 15 éve). Persze az is igaz, hogy nem megy a végtelenségig. A trükk az, hogy ha tehetem (hetente, kéthetente előfordul), beiktatok egy másfél órás szundit ebéd után. :-)

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182775)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.21 08:30:16 (182778)

Na igen, a legtöbbünknek nem könnyű kitalálni, hány perc lesz az elalvás. A délutáni alvás önmagában is egészséges, sőt azt mondják, hogy ha vlakai délután alszik egy órácskát, akkor _összesen_ kevesebb alvásra van szüksége, mint ha egyben intézné el.

Előzmény: Longboat (182777)


hitman *** 2010.10.21 09:04:12 (182779)

miért? ha elalszol, nem maradsz le róla? =

Előzmény: Nemo (182772)


Longboat *** 2010.10.21 09:10:40 (182780)

Az utolsó mondatod igazságát a tapasztalataim maradéktalanul igazolják. Nem csak kellemes, nagyon hasznos és pihentető is. Nekem heti 7x4,5 és még 1x1,5 óra, azaz összesen 33 óra alvás elég. Persze nem mondom, hogy nem szeretek többet aludni, ha lehet. :-) De egyben 7,5 óránál többet csak akkor tudok, ha beteg vagyok.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182778)


sompetike *** 2010.10.21 09:58:16 (182781)

hátha én dolgozom akkor kb csak 6orát tudok aludni elötte,de ha nem akkor min11 ora alvás s akkor elvagyok estig:)


Nemo *** 2010.10.21 10:11:45 (182782)

A fontos zörej meghallásának nem az az alternatívája, hogy elalszom, és azért nem hallom meg, hanem hogy ébren maradok (fülemen a zenével), és úgy nem hallom meg.

Előzmény: hitman (182779)


Nemo *** 2010.10.21 10:13:38 (182783)

Örkény Istvánnak tulajdonítják a következő mondáscsokrot:

- Egy jó erős kávé felér egy óra alvással.
- Egy jó hűvös zuhany felér két óra alvással.
- Egy órányi alvás felér három óra alvással.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182778)


Nemo *** 2010.10.21 10:26:12 (182784)

Kedves SK!

Én viszont így írnám le a történteket: Barátaim felváltva szörnyülködnek, aggodalmaskodnak, keltik körülöttem a hangulatot és adnak jótanácsokat. Ezekre én változatos módon reagálok: hol elfogadva a mondottakat, hol pedig elhatárolva magam a rámfogott hangulatkeltő társításoktól. (Olvass vissza: volt itt olyan gyanítás, hogy én felelőtlenül "felülök a biciklire" "ilyen állapotban", meg hogy egy húron pendülök a 4-es útról álmukban lesodródó kamionosokkal, meg hogy azt képzelem, hogy egyedül vagyok az úton.) Ezekre az elhatárolódásaimra érdemi válasz nem jön, csak újabb aggódások, jótanácsok, meg riogató ráfogások. Én folytatom a változatos reagálást. És mégis én vagyok az agresszív kismalac?

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182776)


dhpage *** 2010.10.21 11:22:18 (182785)

nem, a mondandójának a lényege ez volt: "olykor kicsit távolabbról kell szemlélnünk a problémát, hogy jobban lássuk"

Előzmény: Nemo (182784)


Sánta Kutya (SK) *** 2010.10.21 11:26:04 (182786)

Én most hitem szerint azzal teszem a legjobbat, ha kiszállok, mert ez nem a valfil, és itt nem a tételes vita a lényeg a dologban, és nem is akarom megnyerni a vitát, sőt lefolytatni sem. Most a kevesebb többet ér. A te dolgod, mihez kezdesz vele.

Előzmény: Nemo (182784)


Nemo *** 2010.10.21 12:00:42 (182787)

Nekem sem azellen volt kifogásom, amit tőled kaptam. Igyekszem megfogadni, azaz hazafelé megkeresem a szokásos kiserdőt, és ledőlök egy kicsit a lombokat bámulni. Hal elalszom, az sem baj: kellemesen puha az avar, langyos a lég, és nem sietek sehová.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (182786)


Nemo *** 2010.10.21 12:51:13 (182788)

Az övének igen...

Előzmény: dhpage (182785)


Swennson *** 2010.10.21 15:15:17 (182789)

Má megint 1 magas labda. Mingyá lebaxnak a hűs avar okozta hátrányok, bonyodalmak okán... :)

Előzmény: Nemo (182787)


Nemo *** 2010.12.01 16:37:33 (183307)

Bizony, nagy öröm most a nulla fokos esőben bicajozni, majd hazaérve, lezuhanyozva finom halászlét kanalazni... Alighanem ma tekertem ki idén utoljára Monorra, és holnap veszek egy busz- és egy vonatbérletet.

Előzmény: ...FGHKLÉJ (183304)


Nemo *** 2010.12.20 20:12:56 (183647)

Sajnos én a saját bőrömön tapasztaltam, hogy jól jön a féktárcsa egyengetéséhez egy valódi, arra szánt szerszám. Két hónapig szívtam a fogamat, mert esőben úgy koptak a pofák, mintha állandóan be lett volna húzva a fék. Aztán megtanultam az utánaállítás rejtelmeit. De idővel újra kopni kezdtek a szerencsétlenek. Kiderült, hogy nyolcas állt a féktárcsába. Elkezdtem nyomogatni és feszegetni, de vagy nem sikerült a kívánt helyet eltalálnom, vagy túlnyomtam - elég az hozzá, hogy nyolcasból csak kisebb nyolcast tudtam csinálni. Ezen szeretnék most valamit javítani.

Előzmény: kocsi (183628)


gyuri62 *** 2011.01.21 14:11:35 (184103)

Nem rozsdás az csak patinás :)

Előzmény: Frajti (184102)


Nemo *** 2011.01.21 16:26:55 (184113)

Hehe, ma Monoron az utamba került egy kerékpáron gyereket szállítani akaró hölgy. Kitolta, felült, majd három tekerés után észrevette, hogy nem halad a lánc. Odamentem, meghúzgáltam - és láttam, hogy ezt bizony egész télen át ette a rozsda. Össze volt gubancolódva rendesen. A hölgy leszállt, és nevetve tolta tovább a biciklit, én meg kereshettem nyomóskutat a kézmosáshoz.

Előzmény: gyuri62 (184103)


Nemo *** 2011.01.26 01:01:44 (184191)

Néhányszor én is úgy jártam az első villogóval, mint te most. Igaz, nekem még a lengyel túrán esett ki a rugós pöcök, ezért nemcsak eséskor, hanem bukkanókon is le-leugrott a helyről - és persze nagyobbat zuhanván rögtön miszlikre is hullott. Idegtépő élmény volt (több ízben is) az Üllői úton hajnalban, idő szűkében a villogó roncsait keresgélni az úttesten, mielőtt valami behemót jármű eltiporta volna őket. Aztán persze otthon fogtam egy madzagot, ráragasztottam, áthurkoltam - és immár nem esik le a bukkanóknál, csak ráfittyed a kormányra, úgyhogy menet közben is visszatehető.

Előzmény: SzeZo (184188)


Mad Scientist *** 2011.01.27 00:38:46 (184216)

[Kérdést tett fel a kerékpározásnak a férfi ivarszervekre gyakorolt hatásáról és az ezek elleni védekezésről.]


Nemo *** 2011.01.27 06:11:43 (184219)

Sok múlhat magán a testsúlyon is. Tavaly ilyenkor, mikor százhúsz kilósan elkezdtem napi 90 km-eket tekerni, vettem egy széles, zselés nyerget - és majdnem meghaltam rajta. Aztán lassan hozzászoktam, és májusra (106 kg) már semmi halálosat nem éreztem. Persze továbbra is váltogatni kellett rajta az üléspozíciót, de az érzés alapjaiban megváltozott. Ehhez persze az is hozzáteendő, hogy nekem a széles nyereg vált be, míg másoknak esetleg ez éppen nem fog.

Előzmény: Mad Scientist (184216)


Nemo *** 2011.02.02 23:27:09 (184310)

Kedves emberek!

Mivel már túlvagyok a második napján is a dolognak, és még van kedvem a folytatáshoz, ideírom köz-épülésre és a szívek felbátorodására, hogy újra elkezdtem bicajjal munkába járni. Pénteken elmegyek az iskolaorvoshoz, és megcsináltatom a gyors vizsgálatot (testtömeg, pulzus, vérnyomás, koleszterin, vércukor, testzsír-arány), hogy aztán ősszel, amikor előreláthatólag a legjobb karban leszek, újra megméredzkedve értelmes összehasonlíást tehessek. Tehát afféle kísérleti nyúl lennék ezentúl mintegy fél évig.

Ha valakinek van olyan ötlete, hogy a fenti adatokon kívül mit lehetne még fölvenni, szóljon bátran. Az előttem álló időszak a hétvégekre nem irányoz elő kerékpározást, de minden hétköznapra kilencven kilométert ír elő. Edzésjelleggel nem akarom csinálni az utazást, de ha kell, kisebb méréseket a nyeregben is végezhetek.


dhpage *** 2011.02.02 23:39:02 (184311)

légzésvizsgálat: tüdőkapacitás, oxigén szállítási kapacitás? a vérben.

szerintem ez az adat érdekes lenne azzal szembeállítva, hogy állítólag a munkába tekeréskor a szennyezőanyagok miatt a bringásnak romlik a tüdeje. mármint az autómániások mindig erre hivatkoznak, hogy miért nem jó tekerni. :)

90km/nap??? az igen durva...

Előzmény: Nemo (184310)


Nemo *** 2011.02.02 23:52:16 (184312)

Jó ötlet. Nem tudom, ezt az iskolaorvos meg tudja-e csinálni, de ha mondotok még párat, esetleg elmehetek valami műintézménybe is.

A kilencven kilométer éppen belefér a napomba (hat órát vesz el belőle). Monor nem jön közelebb Újpesthez, és a táv szinte pontosan 3/5 része Budapesten belülre esik.

Előzmény: dhpage (184311)


dhpage *** 2011.02.03 00:05:38 (184313)

ő valószínűleg nem, de viszont sportorvos igen. ha már ilyen felmérés, érdemes lenne egy terhelésest végigfuttatni. ott mindent lemérnek szépen.

szerintem az itt komolyabban edzők tudnak tippeket adni, hol csinálnak ilyet.

Előzmény: Nemo (184312)


ZULLU *** 2011.02.03 00:54:15 (184315)

[Utalt arra, hogy a kipufogógáz egészségtelen.]

Előzmény: Nemo (184312)


ROW924 *** 2011.02.03 08:52:32 (184316)

[A fogyókúrás célú kerékpározásról.]

Előzmény: Nemo (184310)


Nemo *** 2011.02.03 20:34:19 (184320)

Újpestről a Kálvin tér érintésével az Üllői úton, majd a régi 4-es úton megyek ki Monorra. Visszafelé Vecséstől a gyorsforgalmi út melletti oldalsó útpályát használom, majd a Fiumei úton a Hősök terére megyek be, majd onnan vissza Újpestre. De néha Monorról Gyömrő, Maglód, Örs veér tere útbaejtésével jövök haza. Odafelé hajnalban vágok át Budapest belvárosán, akkor még nemigen érezni a füstöt. A városon kívül jó a levegő.

Előzmény: ZULLU (184315)


vizus *** 2011.02.03 20:50:14 (184321)

[Az Üllő - Monor szakasz szabálytalanságáról kerékpárral.]

Előzmény: Nemo (184320)


Nemozoli *** 2011.02.03 21:44:25 (184323)

Én még megvárom, amíg legalább +10 fok lesz, a térdem nem szereti a hideget...

Ez a hat óra nekem nem férne bele, a telekről bejáráskor (napi 60 km) maximum 2,5 óra (jellemzően 2 óra és néhány perc) alatt lemegy. Újpestről jobb a helyzet, onnan csak 15 km (oda-vissza 30), ami napi 1 - 1,5 óra max, nem durván hajtva.

Előzmény: Nemo (184312)


Nemo *** 2011.02.04 00:29:25 (184324)

Így van, több helyen megsértem a háromosztatú tiltó táblát. Vecsésen pl. egymás érik a kerékpársávnak jelölt és a kerékpázozásra tilalmas szakaszok. Szerencsére már mindegyik Budapesten kívüli szakaszon találkoztam rendőrautóval, s még egyszer sem szóltak. Gondolom, kisebb bajuk is nagyobb annál, semhogy egy lámpás és sárga mellényes biciklistát abajgassanak.

Előzmény: vizus (184321)


ROW924 *** 2011.02.04 09:24:48 (184325)

[A kerékpárosok a Köhém-rendelet és a Kresz általi vegzálásáról.]

Előzmény: Nemo (184324)


Nemo *** 2011.02.08 15:02:54 (184446)

Kedves emberek!

A beígért orvosi eredményeim még nincsenek meg, de ma letudtam az év első erdőben alvását. Egy hosszú, tanfolyamos nap után nem mentem haza, hanem kerestem egy rokonszenves erdőcskét Monor közelében, sátrat vertem és ledőltem. Reggel valamennyire fagyhatott. Néhány órát sikerült aludnom is.


Nemo *** 2011.08.31 11:11:30 (189413)

Aha, tényleg ezt mondja róla valami ismertető, és igaz is. Nem tudom, hogy beleesik-e a "semislick" kategóriába: ez mintázatos külső, nincs rajta egyenes futóél. Viszont bütykök nincsenek rajta, és hangja sincs. Kellemes gumicska, és a neten néhol található iszonyatos árakhoz képest jutányos áron kapható sok helyen. Én pl. 1800 Ft-ért vettem a 37-622-est. Sajnos az ugyanilyen árú 32-622-es nem vált be, mert korrigálhatatlan púpok és gödrök vannak rajta, ugrál tőle a kerék. A túrán ettől az ugrálástól törhetett el a megterhelt első csomagtartó végeleme (a csavarlyukon át).

A boltban azt mondták, attól ilyen olcsó, hogy "szépséghibás." De eddig mindet ilyen olcsón vettem, és csak a 32-622-es ugrált. Lehet, hogy a peremmérettel van valami bibi. Többet olyat nem veszek.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (189412)


Nemo *** 2011.08.31 18:27:26 (189422)

Elbénáztam: igenis van futóéle a gumimnak, csak nem egyenes, hanem cikkcakkos. Ma kirúgtam a keskeny vacakot, mert ahogy a dinnyét hozom vala hazafelé a Szlovák úton, akkorákat ugrott, hogy azt már én se tűrhettem. (Most jut eszembe: mindkét 32-622-es ugyanúgy ugrált, akárhogy igazgattam. Az egyik a túrán elkopott, a másik itthon maradt, és alig vékonyodott el, viszont a pereme több helyen kifeslett. No ez jött most vissza az első kerékre, és ezt hajítottam ki fél órája.)

Előzmény: Nemo (189413)


Nemo *** 2011.11.20 20:01:26 (192050)

Engem egy ízben már megállítottak és le is tessékeltek a 4-es útról Monor és Üllő között, minthogy ott tilos kerékpározni. Szerencsére nem bírságoltak meg, noha éppen razziáztak. Föl kellett vennem a sárga mellényt is, holott nappal volt. Azóta nem arra járok munkába.

Előzmény: _ZE (192039)


Nemo *** 2009.10.01 22:20:32 (55101) Én is csatlakozom a jó hírt hozók csapatához. Munkahelyem bringatárolója minden nap megtelik (ez 20-30 kerékpárt jelent), sőt némelyik gépnek csak a vigaszágon jut hely. Kártyás beléptetőrendszerrel van védve, és a belépést a portára bekötött rendszer regisztrálja. A portás rendszerint kimegy megnézni, mi az ábra, ha valaki bement és sokáig nem jött ki, vagy ha nyitva maradt az ajtó. Egyszer meg is fogott egy tolvajt, és noha az elmenekült, a szembesítésen annak rendje-módja szerint lebukott. (Ez a munkahely egy monori gimnázium.)

De a legszebb látvány mégis a monori vasútállomás bekerített éjjel-nappali bringamegőrzője. Nekem is dobrokol ott egy egysebességesem legalább kétszáz másik társaságában - igaz, nem ingyen. Errefelé egészen természetes gyakorlat, hogy az emberek városon belül biciklivel intézik az ügyeiket. Előzmény: gagesz (55099)


Nemo *** 2010.03.29 08:18:18 (57399)

A Ceglédig menő zónázó vonat, amivel munkába jártam (amíg nyeregbe nem pattantam), nagyon szép kerékpárszállító félkocsival van ellátva.

Előzmény: X polgártárs (57394)


Nemo *** 2010.03.29 20:04:35 (57410)

Élménybeszámoló és hangulatjelentés

Én is csak lélekben tartok a teleholdas topiktúrázókkal. Mentségemre szolgáljon, hogy ma hajnalban, öt óra körül láttam a majdnem-teleholdat lenyugodni - még valahonnan Újpestről. Aztán keletnek fordultam, és a kelő napot vártam - de csak nem akart jönni. Cserébe egyre hidegebb lett, úgy, hogy egy szál rövidnadrág és egy póló volt rajtam - ami induláskor még elégnek tűnt. Vecsésen már azt hittem, nem tud tovább hűlni, de tudott. Egy defekt most nagyon csiklandós helyzetben hozott volna a dermedt ujjaimmal. A pirkadati fényben szemből egy zöldes autó dudálva köszöntött - talán nem Gyuri62, mert a múltkor ő egy fehérből integetett kifelé. Aztán a szokásosnál hamarabb bebújtam az iskolásban a finom meleg zuhany alá.

Visszafelé meg már izzadtam is. Sikerült Nemozolit mint telefonos segítséget igénybe véve visszarakatni a Gyömrői úton egy helyéből kifordult csatornafedelet. Ezzel el is ment egy óra. Végül este hétre értem haza. Szép nap volt, de elég volt. A szokásos kilencven kilométer, március nyolcadika óta egyvégtében. Ha jól számolom, ez már majdnem Varsóig nyújtózna.

Ahogy elnézem, több mozgalomnak is tagja lettem:
- Bringázz a munkába! (Dolgozatjavításra ott a hétvége.)
- Bringázz minden hétköznap! (Alvásra ott a hétvége.)
- Minden út bringaút! (És milyen derék hasadékok teremnek rajtuk!)
- Így ne üttesd el magad kerékpáron! (Kollégáim néha látnak az úton, és nagyokat néznek.)

Tényleg egyre több kerekes merészkedik ki az utakra. Most még széles vigyorral köszöntjük egymást. Aztán már megszokjuk a "tömeget," és a hőség is hervasztja a mosolyokat. Ezt a mostani délutáni időt szívesen elraktároznám egész nyárra.

Előzmény: dhpage (57408)


Nemo *** 2010.03.29 21:37:11 (57413)

Ó, csak hétköznapokon. Fő célom nekem is a lefogyás, bár nem verem a földhöz magam, ha lassabban megy, mint a legutóbbi nyári túrán. Újpest és Monor között van sok érdekes útvonalváltozat, és Monorról a másik támaszpontom, Őrbottyán is elérhető, ha majd májusban a tyúkokat kell etetnem, majd munkába mennem... De lehet, hogy ezt megúszom. [...]

Előzmény: Kattka (57412)


Nemo *** 2010.03.30 11:47:59 (57425)

Kb. 14000 forintot takarítok meg rajta: a buszbérlet árát és az vonatbérlet önrészét. Vonaton is elfogyott annyi táska, bukta stb., mint most a bicajon. Ezért is kellett nyeregbe szállnom...

Előzmény: Kattka (57423)


Nemo *** 2010.03.30 19:27:42 (57428)

Sikerült! Monor és Üllő között hazafelé kaptam egy ugyanolyan defektet (ugyanazon a résen át), és az üllői bicikliboltban azonnal vettem is egy új külsőt. Nem néztem, milyen márkájú: kettő közül választottam ki a keményebbet, és ez éppen belefér a villába. (Egy kicsit súrlódik a sárhányón.) Érdekes módon ez is 40-622-es (a másik rendszer szerint valami 700C), de úgy fölment a felnire, hogy szerszám sem kellett hozzá. A bicikliboltos néni meg is dicsért, mikor csere közben egy kis levegőt nyomtam a belsőbe: "Az első ember, aki úgy teszi vissza a gumit, ahogy kell." Mit mondjak, hízott a májam. Kedves idős néni volt.

Előzmény: kivi (57426)


Nemo *** 2010.03.30 22:28:15 (57430)

Holnap 8-kor beírom (ha el nem felejtem). Valami idegen szó, az biztos. De az volt a fő szempont, hogy keményebb legyen, mint ama Kenda, hogy legalább hazajussak. Emlékszem, a Cygnushoz is olyat kaptam először, aztán két hét múlva kibuggyant a belső a drótperem alatt... Pedig jól felpumpáltam. Azóta sem találkoztam ilyen csalfa gumival.

A Horkos felavatása és nevének véglegesítése egy kis túrán esedékes a tavaszi szünetben, Őrbottyántól Tápióbicskén át Újpestig. Remélem, a külsővel nem lesz baj. Eddig a pedált kellett már golyóznom, a kormány kissé kilötyögősödött (átrendeztem a stucnit, lehet, hogy nem szakszerűen), a kulacs pedig kilyukadt - de a lovacska szépen szolgál, ahogy a kilométerek gyűlnek.

Előzmény: kivi (57429)


Nemo *** 2010.03.31 09:38:30 (57447)

Benn vagyok a munkahelyen, biciklivel. Pacallá áztam (kabátban). Elfelejtettem leolvasni a hátsó gumi márkáját. A hátsó tárcsafék-pofák fogynak, mint a gyertyaszál. Ez így nem kerek. Szerintetek lehetséges-e, hogy valami nincs jól beállítva? Csak vizes időben tapasztalom ezt a jelenséget.


Nemo *** 2010.04.01 20:17:37 (57457)

Csak ne félts te engem:) Van mit leadni, és mivel elég lassan teszem meg a távot, nem is annyira hatékony, mint valami célzott edzés. Mozgásban mérve 16-18 km/h-es átlaggal megyek, illetve a 44-45 km-t kb. 2,5 óra alatt teszem meg. Cserébe tényleg alig van időm este dolgozatjavításra, órára készülésre. De már vállaltam, és jól is esik: hát kitartok mellette, főleg ilyen szép időben. Egyre több a biciklista, az utat már "foltra lebontva" ismerem. Odafelé már azt is érzem félúton, hogy mennzire lesz nehéz a folytatás, kb. mikor fogok érkezni. És egyre több időjárási helyzetet próbálok ki élesben. Már defektem is volt és beértem. Nagyon jó érzés ez a biztonságtudat: különösen úgy, hogy a vonattal járós időszakban havonta egyszer mindenképpen késtem legalább egy órát, de volt úgy, hogy fél napot.

Előzmény: Cérna_Metélt (57455)


Nemo *** 2010.04.07 14:15:46 (57520)

Engem eddig eléggé hidegen hagytak a kalóriában vett számértékek, ezért nem is tudok hozzájukszólni. Igazából úgy szoktam becélozni a napi adagot, hogy ne álmosodjam el a nyeregben a jóllakottságtól, és mire hazaérek, mérsékelten éhes legyek. Ez a 120 kilómhoz két egészkaréjos szendvics szokott lenni odafelé, és négy közepes péksüti visszafelé. Amióta legutóbb méredzkedtem (kb. február közepén), hét kilót fogytam, így a 120 már csak 113. Remélem, a lengyel túra elejére sikerül lefogynom valahová 100 közelébe: azalá menni már nem érdemes, mert karácsonyfadísz leszek, és elfúj a szél...

Előzmény: halaloszto (57514)


Nemo *** 2011.12.23 21:50:05 (61812)

"De azért sokkal valószínűbb, hogy lusta, és nem azért bringázik mert szereti, hanem mert sajnálja a pénzt benzinre." - Lássuk csak. Valószínűleg tudod rólam (de ha nem, akkor elmondom): idestova két éve (a telet leszámítva) minden nap kerékpárral megyek munkába, Újpestről Monorra és vissza. Ez naponta kb. 85 km-t jelent. Viszont nem mondhatnám, hogy ezt mindig szeretem. Nemigen szeretek negyed ötkor kelni, majd este fél hatra hazaérni, viszont még mindig inkább ezt választom, mint hogy tízezer forintot buszbérletre költsek a tízszer akkora fizetésemből. A Naplás-tó melletti szanaszét járkált utat sem szeretem a sötétben, mikor a szemembe világítanak a szemből jövő autósok, és ettől belemegyek mindenféle alattomos kátyúba. A Vidámvásár útnak a cinkotai HÉV-megálló miatt elfuserált piros lámpájánál is utálok öt perceket várakozni. Valójában a Rákospalota és Újpest közti néhány átkelési pontot sem szeretem: egyiket ezért, másikat azért. Végképp nem szeretem, ha rusnya esőben hamar elkopnak a fékpofáim. Autót tartani meg eszem ágában sincs, hiszen nagyon-nagyon sajnálom a pénzt a benzinre. Azt pedig halva született ötletnek tartom, hogy vonattal-busszal járjak munkába, majd hazaérve edzőköröket rójak kerékpáron.

Szóval szerinted miért járok én kerékpárral munkába?

Előzmény: fix_42-16 (61775)


Nemo *** 2012.01.10 15:23:03 (61846)

Hehe, én meg harmadfél óráig tűrtem hajnalban a hideg esőt, majd a havasesőt, majd a havat. Aztán estem is egyet (már világosban), ami még szerencsésebben ütött ki, mint a tegnapi, mert akkor sötétben estem el, és a csomagtáskát jól ki is szúrta egy benne hagyott kés. No majd meglátjuk, mi vár hazáig. A ruhám már megszáradt...

Előzmény: padisah (61844)