Budapest
rekumbens-próbatúra, 2017. november 2.

Nyáron egy apróhirdetésre felfigyelve kiszemeltem egy Optima Dragon márkájú rekumbenst, és Leányfalura (?) elautózva meg is vettem százhúszezer forintért, ami akkori havi keresetemnek kb. a felével volt egyenlő. Alsókormányos, egycsövű vázas, rövid tengelytávú hanyattjáró volt, látványos sárga színben. Az Optima nevű holland cég az alapos munkájáról és a minőségi termékeiről híres. (Ma Tajvanon és Thaiföldön folyik a rekumbensgyártás, ha jól értettem a vonatkozó honlapokat.) A Dragont nem a sebességéért, hanem a masszív és tartós szerkezetéért szokták megvenni. Túragépnek ideális, mert oldalsó táskákat is rá lehet akasztani. Az eladó vele adott egy nagy felső csomagtáskát.

A gép nevet még nem kapott, mert komoly bevetésen még nem vett részt. Fölvittem a XII. kerületi lakásba, és betámasztottam az ablak alá. Aztán egy novemberi délutánon megtettem vele az első próbakört: Győri út - Mészáros utca - Krisztina körút - Duna-parti kerékpárút - Karinthy Frigyes út - Villányi út - Schweidel utca. A forgalomban jól haladtam, a kanyarokat azonban nehézkesen tudtam venni, mert az alsó helyzetű kormány minduntalan beleakadt az ülésbe. A bal kormányvégre szerelt tükör időről időre elállítódott, és nem sokat segített. Ezen kívül a fejemet is nehéz volt tartani. Az emelkedőket elég rosszul gyűrte le, de ez minden rekumbenssel így van.

A próbaút után évekig nem tekertem a járgánnyal, és csak a Pécelre való átköltözésünk után, 2021-ben vettem ismét elő.