Medve-szurdok
kerékpártúra és gyalogos mászás
2016. július 23-26.

Másod-nagybátyám, Péter röviddel a drezdai hosszú túra után az ausztriai Medve-szurdokig tartó rövid túrát szervezett nekünk. Az odaút úgy alakult, hogy édesanyámmal ketten autóztunk el Sopronig, Juli viszont beteg lett, és Veszprém közelében töltötte az időt egy ismerősénél. Édesanyámon és Péteren kívül az utóbbinak egy szívós, gyakorlott túrázó ismerőse is elkísért bennünket. Péntek este Sopronban aludtunk a Brennbergi úton lévő ifjúsági táborban, és onnan a semmeringi hágót két keréken vagy vonaton leküzdve, egy kempingben alvás után (Sopron - Bécsújhely - Semmering - Mixnitz) felmásztunk a létrás, fenséges Medve-szurdokon. Ennek megtekintése után hasonló úton tértünk vissza Sopronba.

A költségek kimutatása nagyon hiányos, ami e rövid túra esetében talán nem is nagy baj. Étkezésre szinte egyáltalán nem költöttünk, mert rengeteg ételt vittünk otthonról. A menet közbeni fagyizások-sörözések költségét ennélfogva nem is jegyeztem fel. A belépők, szállások ára viszont pontos és kimerítő.

Nap, dátum
Medve-szurdok
Szurdokbelépő 3,50 E
VII. 25. (h)
Mixnitz, Bruck an der Mur, Semmering, Neunkirchen, Schwarzau, Lanzenkirchen. 90,4
16,3
Napi átlag: 83,5 km
Összköltség: 18750 Ft

Tanulságok

A megállók ritkák voltak. Sűrűbben kellett volna ennünk és pihennünk. Anyámnak fárasztó volt ez a túra, és Julinak is túl nehéz lett volna. A rugalmas szervezés és a vadkemping neki nincs ínyére, és a napi távok is meghaladták volna az erejét. Pétör kissé nagyvonalúan kezelte a szállás dolgát, mert saját korábbi túráit vette alapul. Ezt a továbbiakban, mikor Julival többrésztvevős túrára megyek, figyelembe kell vennem, és alkalomadtán odahatnom, hogy legalább a kempinget nézzük ki előre. Egyebekben nagyon kellemes gazdag és tömör túra volt ez, emlékezetes marad számomra.