Jubileumi teleholdas kerékpártúra
Hármashatár-hegy
2016. június 20.

A Kerékpáros Topik közönsége körében ez a hegyi kirándulás szent hagyománynak számít. Immár tizenöt éve szakadatlanul ismétlődik, és időjárástól függően több vagy kevesebb ember vesz részt rajta. Azt hallottam, előfordult már, hogy egy különösen zimankós, ónosesős teleholdkor csak egyetlen ember teljesítette, s ő is leginkább azért, hogy a hagyomány meg ne szakadjon. (Ezzel természetesen nem kívánom elvitatni a vállalkozás mindenkori sportértékét!)

Régebben én is rendszeres résztvevőjük voltam a teleholdas tekeréseknek. Aztán beütött Monor, és lassan kikoptam, úgy érezve, hogy nincs kedvem nyolcvan kilométer után még hegyet is mászni. Most is leginkább azért mentem el a Batthyány térre, hogy a régi arcokat lássam. Ők (ezúttal Fishtax, Pinyo, Dhpage, Vilard és Phu) nem sokat változtak, amihez külön gratulálok nekik. Én is igyekeztem kitenni magamért: derekasan fújtattam az emelkedőn, és holtversenyes utolsóként végül föl is értem a felső bunkerhez. Itt hűsöltünk egy sort, majd ellátogattunk az alsó bunkerre nemrégiben ráépített gömbkilátóhoz. Ezen egy vidám társaság dohányzott és beszélgetett éppen, ezért mi sem maradtunk sokáig. Legurultunk a Fenyőgyöngyéhez, majd a Pál-völgyi-barlanghoz. Ez azonban már zárva volt, így visszapattantunk a nyeregbe, és tovább kerestünk valami jó sörözőt. Én végül leváltam, és hazamentem a kedvesemhez.